En berättelse!

Det var en gång en kille, han kom från Serbien. Han flydde från Serbien till Sverige. Han gick i skolan, och fick lära sig det svenska språket. Han älskade verkligen skolan, han kunde sitta hemma och läsa biologiboken som en serietidning. Han tyckte det var så spännande. Det fanns ett problem. Han hade inga vänner. Dom i hans klass kallade honom för serbjävel, korven osv.. Varje dag på morgonen innan skolan, grät han framför spegeln. Efter ett tag började han skära sig själv.. Att få höra fula saker varje dag, sänker ner en. Tillslut börjar man tro på det alla säger. Denna killen orkade inte mer, så en dag tog han självmord. Är det verkligen såhär vi vill att människor ska vara, är det såhär vi vill leva. Bara för att alla är olika ska vi inte trycka ner varandra. Denna berättelsen är baserad som det är i verkligheten men jag har hittat på också. Så att ni vet känner inte jag någon som har gjort detta eller som jag vet. Jag menar inget illa om någon, jag har bara hittat på, så detta är inte emot någon!
Tänk efter innan ni säger något, till någon annan för det kan såra så djupt!
//Wilma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Ditt namn:

Har du någon mailadress? (bara jag som ser)

Har du någon blogg?

Vad vill du säga till oss?

Trackback