Om att snacka skit!

Alla har någon gång sagt något elakt, alltså bakom ryggen på någon annan.
Eller hur?
Om någon här säger att "Jag har ALDRIG gjort det" , Då ljuger den!
ALLA har någon går snackat skit om någon annan!
Men nu har jag verkligen börjat tänka efter!
 
vad är det jag säger?
varför säger jag så om den personen?
Varför ens pratar jag om den personen alls? 
 
Det är så jag brukar tänka. Man kan inte tycka om alla, men man behöver inte säga något om personen som man inte gillar. Det kommer fram sen ändå, på ett eller annat sätt!
Personen blir sårad, ledsen och kanske till och med förkrossad! Det kanske till och med gör så att personen aldrig kommer att gilla sig själv mer. 
Så som Kajsa skrev innan: Ord gör ont!
 
Nu tänker säkert någon av er läsare: Hon är bara 13 år, hur kan hon veta detta?
Verkliga livet är så här! 
Man har någon åsikt om alla: Konstig, ful, snygg, rolig osv....
Men på dom här 13 åren, lär man sig nya saker varje dag. Jag har varit med om detta, så jag vet.
Tyvärr är samhället så här... Tjejer eller killar spelar ingen roll, det ÄR såhär!
 
Så ni får tycka och tänka hur ni vill om personena som ni möter, ser och har runt omkring er. MEN håll det för er själva! Annars kanske du säger det till en pesron, som säger det till en annan person, som säger det till en annan person, och så fortsätter det tills det utsatta får reda på det och då kanske det 100 gånger värre än det som sas från början!
DET blir bäst för alla att hålla det inom sig!
 
 
Bilder från google!
 
Jag ville bara få ur mig detta!
 
//wilma

Kommentarer
Skriven av gulliga: Johannaday

tack detsamma :) händer något kul i helgen?

2012-10-20 @ 16:03:52
URL: http://www.johannaday.com
Skriven av gulliga: Malin Wallin

Jättefin blogg, allt bra? :D

Kram!

2012-10-20 @ 16:50:14
URL: http://malles.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Ditt namn:

Har du någon mailadress? (bara jag som ser)

Har du någon blogg?

Vad vill du säga till oss?

Trackback