Att våga

Något jag har tänk på är att alla är så besatta att vara som alla andra. Nu tänker jag mest på tjejer, men egentligen varför har man inte mjukisbyxor i skolan? Det är ju bekvämt. Men man vågar inte, vad kommer alla andra säga? Kommer dom tycka att jag är ful? Eller att jag är helt dum i huvudet?
Jag erkänner att jag inte skulle sätta på mig mjukisbyxor i skolan men jag kan gärna ha det hemma. Men det är ju ganska konstigt ändå, från att ha gått från en liten skola som jag har i alla år och kunnat ha på sig vad man vill till att man ska se ut så och så och om man inte ser ut så då är den personen jättekonstig. 
 
Jag ska ta ett exempel om Ellen och Jonna.
Ellen och Jonna är två av mina nära vänner, dom gillar stilen "emo" om man ska säga så. Dom sminkar sig och klär sig som många tycker är för mycket, det tycker inte jag! Jag tycker att det är jättemodigt. Och emo behöver inte innebära att man skär sig utan man kan tycka att stilen är snygg ändå. 
Yohio är Jonnas "idol" eller förebild som sjunger bra, sen är det ju massa som säger att han är bög och hit och dit. Jag tycker själv inte att Yohio sjunger jättebra men han kan ju iallafall sjunga. Även fast jag inte är något "fan" av Yohio skulle jag aldrig kunna säga att han är ful eller att han är bög! Aldrig!
 
Att våga vara sig själv är alltid inte det lättaste, man skäms och ser ner på sig själv.
Jag bestämde mig i julas att jag skulle vara mig själv, sminka mig som jag ville och vara som jag är. Jag har vänner som älskar mig för den jag är, är så lyckligt lottad att ha dom<3 
 
Ställ dig framför spelgeln och titta på dig själv, säg att du är fin, bra, ser bra ut, är snygg.. Bara posetiva ord. Gör det i några månader eller tills det hjälper! 
DU ÄR FIN, DOM SOM INTE FÖRSTÅR DET SKA DU INTE LÄGGA TID TILL, KRAM!

Kommentarer
Skriven av gulliga: Elin

Gud va smart och underbar du är min vän, tänk om alla kunde tänka som dig! <3
Kram loveu

2013-06-09 @ 16:37:02
URL: http://elinvictoriaarvidsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Ditt namn:

Har du någon mailadress? (bara jag som ser)

Har du någon blogg?

Vad vill du säga till oss?

Trackback